עומדים לפתוח משרד חדש? זה הזמן להתחיל ולחשוב כיצד לעצב אותו. לעיצוב משרד יש משמעות גדולה, הן עבורנו, כמי שאמורים לנהל אותו ולעבוד בו, והן ללקוחות שלנו, אשר אמורים להגיע אל המשרד לצרכים שונים.
תכנון ועיצוב משרדים
תכנון ועיצוב משרדים לחברות ועסקים בסדרי גודל שונים, הוא ענף מאוד מתקדם באדריכלות. אנחנו יכולים לראות לא מעט אדריכלים ואדריכליות צעירים וצעירות אשר עוסקים בתחום, חלקם בוחרים לעצמם נישות מסוימות, ספציפיות, כמו למשל עיצוב משרדי הייטק או עיצוב משרדי עו”ד, אחרים בוחרים לעבוד על בסיס רחב יותר, קרי עיצוב משרד בכל תחום ובכל ענף.
תהליך העבודה על עיצוב המשרד
כשניגשים לתהליך עבודה על עיצוב משרד, יש לקחת בחשבון מספר שיקולים, זאת על מנת שיהיה ניתן לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר ולהפיק את התוצאות הטובות ביותר. ראשית, מדובר על חישוב השטח והתבוננות במבנה עצמו, כיצד ניתן להשתמש בו, מה אפשר לעשות איתו על מנת לעצב אותו בצורה נכונה, שנית, יש לקחת בחשבון מי בדיוק אמור להשתמש בו ואילו כלים או אמצעים אמורים להיות בו, מן הסתם, יש לקחת בחשבון את כמות האנשים שאמורים להיות בכל חלל במשרד וכיצד הם יתחלקו.
הנקודה השלישית בתהליך של עיצוב משרד, מייחס חשיבות לכמות האנשים שאמורים להגיע מבחוץ, יש הבדל במובן זה, בין עיצוב משרדי עו”ד לעיצוב משרדי הייטק. ההבדל נובע מהעובדה, שבסוג הראשון של המשרדים יש חשיבות לשטח שאמור להיות עבור הלקוחות שמגיעים אל המשרד, ולעומת זאת, בסוג השני של המשרדים, יש פחות חשיבות לכך, מעצם זה שבדרך כלל, פחות לקוחות מגיעים אל העסק.
עיצוב משרד, מכל סוג שהוא, בוודאי אם מדובר בתכנון ועיצוב משרדים לחברות שהן מותג, חברות בעלות שם בענף, צריך גם להתייחס ליוקרה שלהן. אי אפשר לעצב משרדים של חברה גדולה כאילו מדובר בעסק קטן ושולי. העיצוב יתבצע הן בחלק הפנימי של המשרד והן בחלק החיצוני, הוא ישלב מיתוג כולל של העסק.
בשנים האחרונות אנחנו יכולים למצוא עוד נקודה שמשפיעה על הנושא והיא, יותר ויותר חברות מבקשות לעצב את המשרדים שלהם מנקודת מבט חברתית, כשהדגש הוא על בנייה ירוקה וכן על שקיפות. הרעיון הוא לעצב את המשרד באופן כזה שהכל גלוי, הכל חשוף, רמז לכך ששום דבר איננו נסתר מעיניי הלקוחות. תכנון ועיצוב משרדים לחברות בצורה כזו, דורשת חשיבה משמעותית, אחרת על כל הנושא של עיצוב משרד גדול או קטן.